معاینات اردبیل مشاهده روزنامه اردبیل

معاینات: اردبیل مشاهده روزنامه اردبیل صفحه نخست روزنامه های اردبیل یکشنبه 3 اردیبهشت

گت بلاگز وب‌گردی دستور خوراکی جهت پیشگیری از میگرن

اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی یافت می شوند، عاملی کلیدی در کمک به کم کردن یا از بین بردن علائم میگرن هستند. به طور ویژه، روغن ماهی بیشترین سود را در این شرا

دستور خوراکی جهت پیشگیری از میگرن

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان؛ آیا به این مساله شک دارید که رژیم غذایی شما در شکل گیری سردردهایتان نقش دارد؟ این شک چندان بی اساس نیست، لیکن مشخص شده است است بعضی مواد غذایی می توانند در بروز میگرن تاثیرگذار باشند و همچنین بعضی مواد غذایی دیگر اثری متضاد را موجب شوند.
در شرایطی که روش های درمانی دیگری جهت میگرن وجود دارند، تنظیم رژیم غذایی می تواند تفاوتی بزرگ در شدت علائم میگرن ایجاد کند. در ادامه با بعضی مواد غذایی که به طور منظم باید در برنامه غذایی شما جای داشته باشند تا میگرن را کم کردن دهند، زیاد آشنا می شویم.

عبارات مهم : میگرن
سبزیجات برگدار تیره
اسفناج به طور خاص از محتوای بالای ویتامین های B2 و B6 و همچنین، اسیدهای چرب امگا-3 بهره می برد که ثابت شده است است در کم کردن میگرن موثر هستند. ویتامین B2 که به نام ریبوفلاوین نیز آشنا می شود می تواند به کم کردن تکرر، شدت و مدت وقت سردرد کمک کند.
از دیگر سبزیجات با اثری مشابه می توان به کلم کیل، برگ های هر لحظه بهار، آروگولا، برگ های چغندر و کاهو اشاره کرد. هنگامی که در پی عالی ترین سبزیجات جهت کنترل میگرن هستید، به خاطر داشته باشید که نمونه هایی با رنگ سبز تیره‌تر از ارزش تغذیه ای بالاتری برخوردار هستند.
ماهی
اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی یافت می شوند، عاملی کلیدی در کمک به کم کردن یا از بین بردن علائم میگرن هستند. به طور ویژه، روغن ماهی بیشترین سود را در این شرایط دارد، لیکن می تواند به کم کردن فشار خون و التهاب کمک کند. به همین دلایل، روغن ماهی جهت حفظ سلامت قلب نیز بسیار بافایده است.
ماهی های سالمون، تن، و خال مخالی از عالی ترین منابع جهت روغن ماهی هستند. با این وجود، پیشنهاد می شود که بعد از مشورت با دکتر از مکمل های روغن ماهی استفاده شود، لیکن احتمال آلودگی ماهی با جیوه وجود دارد. مکمل های روغن ماهی در اشکال متفاوت در دسترس هستند.
غلات کامل
برای کنترل میگرن باید افزودن غلات کامل به رژیم غذایی خود را مد نظر قرار دهید، لیکن محتوای فیبر و ویتامین های آنها به تثبیت قند خون کمک می کنند. سطوح پر نوسان قند خون می توانند موجب شکل گیری سردرد شوند. مصرف غذاهایی مانند نان، برنج و پاستای سفید را کنار بگذارید، لیکن همگی غلات پردازش شده است هستند. همچنین، به واژه «غنی شده» روی بسته بندی ها توجه داشته باشید.
هنگام خرید مواد غذایی مانند نان یا پاستا، نمونه های تهیه شده است از غلات کامل را مد نظر قرار دهید. از دیگر نمونه ها می توان به برنج قهوه ای، جو دوسر و حتی ذرت بوداده اشاره کرد.
مغزهای خوراکی و دانه ها
مشخص شده است است که مواد غذایی کوچکی مانند مغزهای خوراکی و دانه ها اثر بزرگی بر میگرن های شما دارند. به عنوان مثال، دانه های آفتابگردان یکی از عالی ترین گزینه ها در این زمینه محسوب می شوند. مصرف کافی از این ماده غذایی در روز به تامین ویتامین E، اسیدهای چرب و منیزیم کمک می کند.
از دیگر دانه های توصیه شده است می توان به دانه های کتان، دانه های چیا، و دانه های کنجد اشاره کرد. در همین حال، منابع متفاوت به این توصیه اشاره داشته اند که بادام جایگزینی خوب جهت قرص سردرد هست. بادام حاوی سالیسین است که در بعضی از مسکن های بی نیاز از تجویز دکتر نیز یافت می شود.
گوشت قرمز
اگر از میگرن زحمت می برید، مصرف گوشت های خشک شده، دودی یا نمک سود باید کنار گذاشته شود، لیکن آنها محرک میگرن هستند. با این وجود، در شرایطی که گوشت قرمز گاهی اوقات از شهرتی بد برخوردار شده است هست، ولی می تواند راه حلی جهت سردردهای میگرنی شما باشد.
در همین راستا، مصرف گوشت های تهیه شده است از دام هایی که با علف تغذیه شده است اند، توصیه شده است هست. گوشت قرمز از محتوای بالای کوآنزیم Q10 (CoQ10) و همچنین، ویتامین B2 سود می برد که می توانند به کم کردن میگرن کمک کنند.
تخم مرغ
در مورد تاثیر تخم مرغ بر میگرن اختلاف نظر وجود دارد. بعضی منابع تخم مرغ را یک ماده غذایی خوب جهت کم کردن میگرن عنوان کرده اند، لیکن از محتوای بالای ویتامین B بهره می برد. دو تخم مرغ بزرگ می توانند 24 درصد از مقدار مصرف توصیه شده است روزانه ریبوفلاوین را تامین کنند.
در مقابل، منابع دیگر تخم مرغ را محرک میگرن می دانند. محتوای اسید گلوتامیک موجود در سفیده تخم مرغ که ظاهرا یک محرک میگرن هست، از جمله دلایل این مساله عنوان شده است هست. توصیه ما این است: اگر تا پیش از این تخم مرغ مصرف نمی کردید، مصرف این ماده غذایی جهت چند روز و بررسی نتیجه های و این که آیا اثر مثبتی بر کم کردن میگرن داشته است را مد نظر قرار دهید. از سوی دیگر، اگر تخم مرغ مصرف می کنید، به مدت چند روز مصرف آن را قطع کرده و تفاوت ها را بررسی کنید.
چای
همه خوراکی هایی که مصرف می کنیم حالت جامد ندارند و بر همین اساس، نمی توان قدرت شفابخشی چای را نادیده گرفت. چای، از جمله دو نوع چای نعناع بیابانی و چای زنجبیل، می توانند به کم کردن علائم بد مرتبط با میگرن کمک کنند.
چای نعناع بیابانی می تواند ناراحتی معده ناشی از میگرن را تسکین دهد و باید به این توصیه توجه داشت که دستگاه گوارش و مغز اتصالی پیوسته دارند. همچنین، مطالعات نشان داده اند که چای زنجبیل می تواند به اندازه داروی سوماتریپتان که جهت کم کردن درد میگرن تجویز می شود، موثر باشد.

منبع:عصر ایران

دستور خوراکی جهت پیشگیری از میگرن

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: میگرن | ویتامین | رژیم غذایی | مواد غذایی | برنامه غذایی | میگرن | درمان میگرن | کاهش درد

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog